adás

 

Merítés – Értékteremtők

2017.01.10. kedden 13 órakor a Civil Rádióban (FM98)

 

 

Amikor több, mint fél évszázada a televíziózás teret nyert Magyarországon, sokan úgy vélték, leáldoz a mozi csillaga. Nem így történt! Bár kétségtelenül nagyon sok film készült az akkor népszerű művészekkel televízió stúdiókban és külső helyszíneken. A televíziózás őskorában, amikor az első közvetítőkocsik kigördültek eseményekre az emberek közé, bizony csodájára jártak számos településen. Aztán a képernyőkön is színessé vált a világ. Amikor megalakultak a vidéki stúdiók, természetessé vált, hogy az ország több régiójából, élő bejelentkezéssel, körkapcsolással, több helyszínről tudósítva, egyszerre van jelen az „ország” a Magyar Televízió műsoraiban. Lassan, ahogy múltak az esztendők, a csatornák száma is gyarapodott. Már nem filmre dolgoztak, teret nyertek új technológiák, folyamatos beruházásokat és szakmai megújulásokat kívánva, a Magyar Televízió vezetőitől és szakember gárdájától. 1997-ben elindultak a kereskedelmi csatornák. Új korszak köszöntött be a műsorkészítésbe.

 

A technika eközben szélsebesen fejlődött. Gyors tempóban kellett lépést tartani az új, és új kihívásokkal.   Az internet minden elképzelést felülmúló elterjedésével pedig, már nem csupán technikai megújulásra volt szükség. Mert alapvetően változtak meg a nézők szokásai. A verseny a műsorok nézettségéért, egészen új megoldásokat igényelt! A hírszolgáltatási és szórakoztató programok iránti kereslet mára már teljesen más szemléletet kíván, mint akár 2-3 évtizeddel ezelőtt. Bár ma már a név is megváltozott, és nem Magyar Televíziónak hívják, de a minőségi közszolgálatról, a hagyományos értelemben vett értékmegőrzésről, és akár rétegműsorok elérésének biztosításáról ma sem mondhat le a közszolgálati televízió. Ezért tematikus csatornák sorával áll a nézők rendelkezésére. Az M5 tavaly szeptemberben kezdte meg működését. Dér Ágnes csatornaigazgatóval, a célkitűzésekről, trendekről és a kezdeti tapasztalatokról beszélgetünk.

http://mek.oszk.hu/02100/02185/html/516.html

 

 

Nem csak az elektronikus média alakult át az elmúlt évtizedben. Az internetnek köszönhetően, a nyomtatott sajtó és a könyvkiadás is kénytelen volt figyelembe venni az olvasási szokások átalakulását. A metrón, villamoson, trolin újság helyett az emberek többsége, ma már inkább okos telefonon böngészi az internes portálok híreit, zenét hallgat, és egyre többen tartanak nyomtatott könyv helyett, E-könyvolvasót a kezükben. Mindez nagymértékben rendezte át a magyar könyvkiadás palettáját. M. Nagy Miklóst, az Európa Könyvkiadó igazgatóját a magyarországi könyvkiadás helyzetéről kérdeztük.

http://www.europakiado.hu/  

 

szerkesztő-műsorvezető: Csaba Beatrix 

 


Kiemelt adások

A tartalom a képre kattintva hallgatható meg.

 

 

Partnereink