adás

 

A Nemzeti alaptantervben a diákrelax program!

 

Professzor dr. Bagdy Emőkével erről a témáról beszélgetünk a Merítés november 14.-i adásában. A Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület immáron 22 éves. Módszer specifikus képzőhelyként működik, ahol posztgraduális felnőttoktatás keretében pedagógiai területen is akkreditált képzéseket vezetnek. A fővárosban, hat vidéki nagyvárosban, valamint Kassán, és Kolozsváron is működik tagozatuk. Az Egyesület a magyar köznevelést is évek óta szolgálja. Munkatársai tevékenyen vesznek részt abban a programban, ami a tanárok és diákok relaxációs képességének a fejlesztésére irányul. A Diákrelax felépítése magába foglalja az Autogén Tréninget, a progresszív relaxációt, mozgásmeditációt, interaktív relaxációt, stresszkezelést, a testtudatosságot, a szimbolikus gondolkodást, a tantárgyi szimbolikát, mesemunkát, és metatörténeti feldolgozást, és életkori bontásban illeszkedik az oktatási programokhoz. A testnevelés időkeretéből heti harminc percet vesz igénybe. A módszer eredményességét magyarországi felmérések is igazolják. A Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület munkatársai 6 csepeli iskolában végeztek kérdőíves felmérést. A felmérésben résztvevő pedagógusok 74%-a szívesen venne részt a módszer iskolai bevezetésében, és maga is vállalná a relaxáció tanítását /Kaplonyi Csilla, 2012/. Az Egyesület 12 osztály szintjére dolgozta ki azt a képzési rendszert, amely bekerült a Nemzeti Alaptantervbe, valamint részben a kerettantervbe. A bevezetésre kerülő módszer előnyeiről, a gyerekek egészségére gyakorolt hatásáról, és az egészség pszichológia kérdéséről beszélgetünk az adásban.

 

szerkesztő:Csaba Beatrix, gyártásvezető: Romsics Balázs